Vanliga frågor

Leverans

Vad kostar leveransen?

Ingenting. Vi erbjuder fri frakt.

Kan jag välja ett senare leveransdatum?

Nej, inte vid enstaka leveranser.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad gör jag?

Undersök gärna ditt spamfilter. Om bekräftelsen inte finns där, får du gärna skicka ett mail på hello@livingflowers.se, så skickar vi en ny.

Är det möjligt att själv hämta en order på ert lager?

Nej, vi har inte öppet för avhämtning. Vi strävar alltid efter att leverera dagen efter din beställning, om den görs innan kl. 12.00. Ibland kan det ta ett par dagar extra. Kontakta oss gärna om ärendet är brådskande. Vi nås på +46 40 668 85 46.

Min Order

Tar ni specialbeställningar på buketter?

Ja, vid mängdbeställning av över 50 buketter av samma sort.

Har jag ångerrätt?

Ångerrätten gäller ej för buketterna.

Kan jag byta mitt online-köp i en vanlig butik?

Nej, det finns ej bytesrätt.

Gäller reklamationsrätten?

Reklamationsrätten gäller i samma utsträckning som för andra produkter om inte varan lever upp till det som utlovats. Små skönhetsfel uppstår i naturen och även så på våra buketter. Det är därför helt naturligt att det kan finnas små skador och blommor som saknas i din bukett och därför inte överensstämmer 100 % med bilderna på webbsidan. Lyckligtvis är det dessa små, organiska variationer som gör varje bukett vacker och unik. Blommorna ställs i en vas utan vatten och kan därefter pryda ditt hem under en längre tid.

När dras pengarna från mitt konto?

Vi debiterar ditt konto när buketterna skickas.

Vad gör jag om mitt paket/bukett skadats under transporten?

Meddela personalen på utlämningsstället med en gång. Vi rekommenderar att du packar upp din bukett direkt för att se om den även har skadats. Om så är fallet, kommer utlämningsstället att vägleda dig kring hur fraktleverantören kan refundera köpet/kostnaden.

Hur kontaktar jag kundservice?

Du når vår kundservice på hello@livingflowers.se och per telefon på +46 40 668 85 46

Kan jag köpa ett fång med blommor i stället för en bunden bukett?

Just nu säljer vi endast buketter, men det är mycket möjligt att det ändras i framtiden.

Kan jag skicka en bukett som present?

Ja, det enda du behöver göra är att ange mottagarens adress som leveransadress. Du har också möjlighet att lägga till ett kort vid utcheckningen och skriva en personlig hälsning.

Buketten

Varför kan jag inte ställa buketten i solen eller nära en värmekälla?

Eftersom blommorna är färska kommer värmen att få dess vatteninnehåll att avdunsta snabbare. Direkt solljus bidrar till att buketten slokar.

Hur rengör jag buketten?

Det går bra att använda en fön med kalluft, en luftsprayare eller torka av buketten försiktigt med en mjuk trasa.

Hur kan blommorna överleva så länge? (De är väl inte falska?)

Buketterna består av färska blommor med tillsatt biologiskt nedbrytbar nektar. Denna nektar tar längre tid på sig att avdunsta till skillnad från vatten. Det är därför buketten håller sig fräsch så länge. Det är alltså en naturprodukt till 100%!